Leid jij onze organisatie naar de volgende fase van impact en groei?
Sinds 2020 heeft Team Toekomst zich als gedreven start-up ingezet om kansengelijkheid voor kinderen en gezinnen in Rotterdam te realiseren. Met de nadruk op de unieke talenten van ieder kind, werken we nauw samen met scholen, ouders en de wijk om deze talenten te ontwikkelen. Na vijf jaar pionieren, is het tijd voor de transitie naar een toekomstbestendige organisatie. Dit betekent dat we de ondersteuning van de kinderen kwalitatief willen borgen en ruimte bieden voor medewerkers om te groeien. We willen nu doorbouwen naar een solide en professionele organisatie met een duurzame impact.
Wat ga je doen?
Als algemeen directeur ben jij verantwoordelijk voor de transitie van Team Toekomst naar de volgende fase. Jij brengt rust en structuur binnen de organisatie en zorgt ervoor dat we onze doelen met kwaliteit en efficiëntie kunnen realiseren. Je combineert strategisch inzicht met daadkracht en hebt oog voor zowel de organisatie als de mensen die er werken. Je geeft richting aan de ontwikkeling van de organisatie, stuurt het managementteam aan en bent sparringpartner voor leidinggevenden. Je werkt samen met alle betrokkenen aan de verdere uitrol van ons concept en borgt een gezonde financiële en operationele basis voor de toekomst.
Je brengt aanvullende capaciteiten met je mee om ons managementteam te versterken. De oprichters en huidige leden van het managementteam blijven inhoudelijk leidend betrokken, ook in de vertegenwoordiging van Team Toekomst.
Je zult o.a. verantwoordelijk zijn voor:
- Het waarborgen van een stabiele en gezonde bedrijfsvoering en de sociale veiligheid binnen de organisatie.
- Het ontwikkelen van beleid en structuren die passen bij een wendbare, groeiende professionele organisatie.
- Het initiëren en aansturen van de transitie naar een meer professionele en bestendige organisatie, met respect voor de pioniersfase.
- Het begeleiden van teamleiders en medewerkers in hun ontwikkeling.
- Het onderhouden van warme relaties met stakeholders, waaronder de gemeente Rotterdam.
- Het initiëren van een ondernemingsraad (OR) en het versterken van de interne communicatie.
Wat breng jij mee?
- Visie & strategisch inzicht: Je ziet kansen en weet maatschappelijke ontwikkelingen om te zetten in richtinggevende keuzes.
- Veranderkundig leiderschap: Je hebt ervaring in het begeleiden van transities, met oog voor cultuur en structuur.
- Organisatievermogen: Je hebt ervaring met het ontwikkelen van processen en systemen die de professionaliteit van de organisatie ondersteunen.
- Netwerkvaardigheid: Je hebt een breed netwerk binnen het sociaal domein en kunt een betrouwbare partner zijn voor onze stakeholders.
- Ondernemerschap: Je denkt in mogelijkheden, ook als het gaat om innovatieve benaderingen van financiering en samenwerking. Je hebt een warm hart voor lokale initiatieven.
- Financieel inzicht: Je hebt ervaring met het sturen op een gezonde bedrijfsvoering en het waarborgen van zowel maatschappelijke impact als continuïteit.
- Inhoudelijk: Voeling met en ervaring in aandachtsgebied waarin TT werkt. Dat wil zeggen onderwijs, welzijn, jeugd- en eerstelijnszorg.
- Mensgericht leiderschap: Je bent zichtbaar, coachend en betrokken en gelooft in de kracht van samenwerking en eigenaarschap. Je voelt je op je gemak in een dynamische omgeving waarin de mens centraal staat.
Daarnaast is het een pré als je beschikt over:
- WO werk- en denkniveau, bij voorkeur met een opleiding in Bedrijfskunde.
- Minimaal 3 tot 5 jaar ervaring in een leidinggevende rol binnen een organisatie die zich bevindt in een transitie.
- Ervaring met het begeleiden van organisaties van pioniersfase naar professionalisering.
- Kennis van relevante wet- en regelgeving en ervaring met gemeentelijke contacten, bij voorkeur in Rotterdam.
- Ervaring met het opzetten van ondernemingsraden en het werken binnen een dynamische omgeving.
Wat bieden wij jou?
- Een veelzijdige en betekenisvolle functie in een organisatie met maatschappelijke impact.
- Een bevlogen team met hart voor Rotterdamse wijken en de kinderen die we ondersteunen.
- De ruimte om te groeien, te vernieuwen en verschil te maken.
- Salaris volgens schaal 13 CAO Sociaal Werk.
- De aanstelling is parttime, 24 uur per week
- De kans om het verschil te maken in de ontwikkeling van kinderen en gezinnen in Rotterdam.
Wat is het proces?
Ben jij klaar om het verschil te maken? Stuur dan uiterlijk 10 augustus je cv en motivatiebrief naar corine@teamtoekomst.nl.
Heb je vragen? Neem gerust contact op met Corine.
De eerste sollicitatiegesprekken vinden plaats op 12 of 13 augustus 2025. De gesprekken zullen worden gevoerd door een afvaardiging van bestuur en managementteam. Bij een tweede gesprek zal ook een afvaardiging van de medewerkers betrokken worden.
Als er een goede match is hopen we je te verwelkomen in de week van 15 september 2025 of zo spoedig als mogelijk is.
Het bestuur van Team Toekomst
Het bestuur van Team Toekomst is onafhankelijk en onbezoldigd. Ze bewaken op afstand de missie. Met trots presenteren we hieronder onze bestuursleden:
Corine Baar-Poort
Voorzitter
corine@teamtoekomst.nl
LinkedIn
Ramazan Karaöz
Penningmeester
ramazan@teamtoekomst.nl
LinkedIn
Lilia Costa
Algemeen bestuurslid
lilia@teamtoekomst.nl
LinkedIn
Christine van Woensel
Algemeen bestuurslid
LinkedIn